Teckna om från rörligt till fast avtal
om jag binder mitt rörliga avtal, binds det exakt när jag trycker på knappen i appen då eller tar det tid innan bindningen slår igenom?
Mvh
Ulrica
Mvh
Ulrica
Följ inlägget
2
följare
tack för din fråga.
Har du ett rörligt avtal hos oss och binder om det till ett fast avtal istället via vår app eller Mina sidor så får du det fasta pris du tecknar dig på.
Det fasta avtalet kan dock inte starta förrän vid närmaste månadsskifte framåt.
Vi kan alltså inte ändra avtalsformen från ena dagen till den andra, utan som snabbast vid kommande månadsskifte.
Vill du att vi tittar på ditt avtal specifikt, kontakta oss gärna via någon av dessa kanaler:
Detta är på grund av att vi kommer behöva be dig om ditt personnummer eller kundnummer och detta är en offentlig sida.
Med vänliga hälsningar,
Tack för din fråga.
Gör ni inget aktivt val av elavtal när erat fasta avtal går ut får ni automatiskt vårt rörliga obundna avtal.
Välkommen att kontakta vår kundservice för vidare frågor eller hjälp med ditt elavtal.
- Chatta med oss: www.skekraft.se.
- Mejla till kundservice@skekraft.se.
- Ring oss på 0910-772550.
Med vänliga hälsningar,Är det skillnad mellan bundet och obundet rörligt avtal?
Är det priset som är skillnaden eller andra villkor?
Tack för din fråga.
På bundet avtal så har du ett fast pris per kWh under hela bindningstiden.
På rörligt avtal har du ingen bindningstid och priset ändras varje månad, man kan även ha timavtal på rörligt avtal.
Med vänliga hälsningar,
Jag önskar förlänga mitt fasta elprisavtal. Går det? Hur gör jag?
Tack för din fråga.
Du kan antingen teckna ett nytt fast avtal via Mina sidor.
Vill du att vi hjälper dig med detta skulle vi vänligen behöva be dig att istället kontakta oss på något av nedanstående sätt för att vi ska kunna hjälpa dig vidare.
Chatta med oss: www.skekraft.se.
Mejla till kundservice@skekraft.se.
Ringa oss på 0910-772550.
Detta är på grund av att vi kommer behöva be dig om ditt personnummer eller kundnummer och detta är en offentlig sida.
Med vänliga hälsningar,
min granne är en bit över 80 år. Han har ett uselt elavtal, saknar all form av dator, bredband, och bank id.
Kan han teckna avtal med er via telefon? Vanliga pappersbrev funkar också.
Mvh,
Anders
Tack för din fråga.
Det går jättebra att teckna avtalet med oss via telefon.
Han är välkommen att kontakta vår kundservice på 0910-77 25 50.
Våra öppettider nu är:
Måndag 08.00-15.00
Tisdag 08.00-15.00
Onsdag 09.30-15.00
Torsdag 08.00-15.00
Fredag 08.00-15.00
Med vänliga hälsningar,