Till senaste kommentaren

Hur säger jag upp mitt elavtal vid flytt?

Jag har flyttat och vill byta leverantör. Hur gör jag?

Kommentarer

  • Hej Karin,

    tack för din fråga.

    Du behöver då meddela ditt elnätsbolag gällande att du ska flytta.

    Ditt elhandelsavtal hos oss avslutas per automatik samma datum som du avslutar till elnätsavtal.

    Gällande nytt avtal så tar du kontakt med det elhandelsbolag du önskar att teckna avtal med till din nya adress.

    Med vänliga hälsningar,
  • hur säger jag upp mitt elavtal
  • Hej Hans-Åke.

    Tack för din fråga.

    Elavtalet kommer att avslutas automatiskt i samband med ett leverantörsbyte. Om du flyttar behöver du endast meddela flytten till elnätsbolaget.

    Vi skulle vänligen behöva be dig att istället kontakta oss på något av nedanstående sätt för att vi ska kunna hjälpa dig vidare.

    Chatta med oss: www.skekraft.se.
    Mejla till kundservice@skekraft.se.
    Ringa oss på 0910-772550.

    Detta är på grund av att vi kommer behöva be dig om ditt personnummer eller kundnummer och detta är en offentlig sida.

    Med vänliga hälsningar,
  • Jag vill säga upp mitt elavtal då jag flyttar. Hur gör jag det bäst?
    Katarina Dalbro
  • Hej Katarina,

    Tack för din fråga.

    Du behöver då meddela ditt elnätsbolag gällande att du ska flytta.

    Ditt elhandelsavtal hos oss avslutas per automatik samma datum som du avslutar ditt elnätsavtal.

    Med vänliga hälsningar,
    Sebastian Kundrådgivare
  • Hej,
    Vid eventuell flytt, kan vi ta med det bundna avtalet (två år, 0,88) till det nya boendet, alltså bara teckna nytt avtal med Ellevio eller annat
    nätbolag?
    SOLVIG
  • Hej Solvig,

    Tack för din fråga.

    Om du flyttar inom samma elområde kan du ta med ditt bundna avtal till nya adressen, du kan däremot inte ha samma avtal på två adresser under en längre period.

    Vi behöver då be att du återkommer med startdatum (samma datum som när ditt elnätsavtal startar), fullständig adress samt anläggningsID till din nya bostad.

    Du behöver återkomma senast 3 dagar innan inflytt/övertagande av elnätsavtalet till din nya adress, detta för att vi ska hinna ordna leverans till rätt datum. Återkommer du efter att ditt elnätsavtal till din nya adress redan har startat, så kan vi starta elhandelsavtalet som tidigast 21 dagar framåt.

    Med vänliga hälsningar,
    Jessica Kundrådgivare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.