Hur säger jag upp mitt elavtal?
Jag vill säga upp mitt elavtal när det löper ut. Hur gör jag?
mvh Johanna
mvh Johanna
Följ inlägget
0
följare
tack för din fråga.
Vilket datum ditt elavtal kan avslutas beror på vilken typ av avtal du har, så ta gärna kontakt med vår kundservice för att göra din uppsägning.
Vänligen ring oss på 0910-772550 eller mejla till kundservice@skekraft.se för att vi ska kunna hjälpa dig vidare i ditt ärende.
Med vänliga hälsningar,
tack för din fråga.
Vilket datum ditt elavtal kan avslutas beror bland annat på vilken typ av avtal du har, så ta gärna kontakt med vår kundservice för att göra din uppsägning.
Vänligen ring oss på 0910-772550 eller mejla till kundservice@skekraft.se för att vi ska kunna hjälpa dig vidare i ditt ärende. Vi behöver även ditt kundnummer eller personnummer vid denna kontakt så det är bra att skicka med detta om du mejlar oss.
Med vänliga hälsningar,
Om jag nu byter leverantör från och med 1/9 -20 behöver jag då säga upp mitt nuvarande avtal?
tack för din fråga.
Ifall din bindningstid löper ut 2020-08-31 så har du från och med 2020-09-01 varken bindningstid eller uppsägningstid hos oss. Du är i detta fall fri att byta till ett annat bolag med start 2020-09-01.
Med vänliga hälsningar,
Vissa saker så som rabatt på el och månadsavgift har ett slutdatum 31/9 2020 men huvudavtalet har inte det ?
Om jag tänker byta elleverantör innan 31/9 2020 så innebär det enbart att jag har en månads uppsägning och inte är bunden med huvudavtal till den 31/9 2020 alltså?
tack för din fråga.
På ett rörligt obundet avtal hos oss har du varken bindningstid eller uppsägningstid.
Rabatten är tidsbegränsad, men du är inte låst under den period som rabatten gäller.
Du är därför fri att byta till en annan elleverantör så fort de har möjlighet att ta över ditt avtal.
Med vänliga hälsningar,
tack för din fråga.
Vilket datum ditt elavtal kan avslutas beror bland annat på vilken typ av avtal du har, så ta gärna kontakt med vår kundservice för att göra din uppsägning.
Vänligen ring oss på 0910-772550, chatta eller mejla till kundservice@skekraft.se för att vi ska kunna hjälpa dig vidare i ditt ärende. Vi behöver även ditt kundnummer eller personnummer vid denna kontakt så det är bra att skicka med detta om du mejlar oss.
Med vänliga hälsningar,
Jag har ett elavtal hos er som löper ut i Februari. Finns det någon chans att byta till nytt elbolag innan min uppsägningstid går ut?
Tack för din fråga.
Då detta är en offentlig sida skulle vi vänligen behöva be dig att istället ringa oss på 0910-772550 eller mejla till kundservice@skekraft.se för att vi ska kunna hjälpa dig vidare.
Detta är på grund av att vi kommer behöva be dig om ditt personnummer eller kundnummer för att hantera ditt ärende på bästa sätt.
Med vänliga hälsningar,