Information om felaktiga fasta priser 2022-09-01

Från midnatt fram till tidig morgon den 1 september inträffade ett systemfel hos oss på Skellefteå Kraft. Det resulterade i felaktiga priser på fasta avtal på hemsidan, Mina Sidor och i mobil-appen.

De avtal som tecknades under denna period är inte giltiga på grund av uppenbart felaktiga priser. Vi tecknar därför inte heller några fler avtal baserat på de felaktiga priserna.
De personer som hunnit teckna de felaktiga avtalen kommer att bli kontaktade med information om vad som gäller.

Ärendet har högsta prioritet hos oss och vi beklagar att detta har inträffat. Just nu arbetar vi hårt för att hitta orsaken till felet.

Detta händer om du inte sagt upp ditt nuvarande elavtal:
Vi kommer inte att behandla avtalet med felaktigt pris, så inget leverantörsbyte eller avtalsbyte är gjort. Alternativet är att teckna ett nytt avtal med valfri leverantör.
Om du inte tecknar nytt avtal så har du kvar ditt tidigare avtal utan förändring.

Detta händer om du har sagt upp ditt befintliga avtal:
Då kan du antingen teckna ett nytt avtal med samma startdatum och med valfri leverantör, eller ångra uppsägningen av det tidigare avtalet så snart som möjligt.

Detta händer om du tecknat avtalet med en fullmakt:
Om du har gett Skellefteå Kraft fullmakt att hantera bytet från din nuvarande leverantör kommer vi att avbryta fullmakten och du behåller ditt tidigare avtal.

Vad har ni för fasta avtal?
På grund av systemfelet erbjuder vi inte fasta elavtal förrän felet är löst.
De fasta priserna kommer då att kunna tecknas som vanligt på hemsidan, Mina Sidor och i mobil-appen.

Håll dig gärna uppdaterad på vår hemsida: www.skekraft.se/felfast
Skellefteå kraft Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.