Till senaste kommentaren

Varför har jag inte fått någon faktura?

Vart är min faktura?
Fanny Kundrådgivare

Kommentarer

  • Hej,

    tack för din fråga.

    Vi fakturerar alltid i efterhand, när vi fått in mätvärden från ditt nätbolag för fakturaperioden. 

    Vanligast är att fakturan skapas retroaktivt varje månad.
    Till exempel avser den faktura du får i början av november, kostnaden för din förbrukning under hela oktober månad.

    Det kan dock finnas flera anledningar till att du inte fått någon faktura.
    Oavsett anledning kommer du få din faktura så småningom.

    Om du är ny kund och avtalet startade efter den 20:e i månaden får du din första faktura nästkommande månad.
    Då innehåller fakturan kostnad för de sista dagarna i månaden då avtalet startade, och kostnaden för hela månaden därefter.

    En annan anledning till att du inte fått någon faktura kan vara att du har en timmätt mätare och det saknas mätvärden. Då skapas det ingen faktura, men vi efterlyser alltid de saknade mätvärdena. När de inkommer till oss från ditt elnätsbolag skapar vi din faktura.

    Bor du utanför vårt elnätsområde och har en låg årsförbrukning (under 3000 kWh) kan det vara så att du får din faktura varannan månad.

    Med vänlig hälsning,
    Skellefteå Kraft Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.