Till senaste kommentaren

Se överskottet från din produktion

Vi har i många år erbjudit "Mina Sidor" för våra kunder. Du kan se din el och fjärrvärmeförbrukning. Är du producent av el kan du också se ditt producerade överskott. Du kan se dina fakturor, teckna om ditt elavtal, ändra fakturasätt med mera. Det finns även ett flertal rapporter att ta ut som hjälper dig som kund att följa och förstå din förbrukning över tid. Om du är kund oss, logga gärna in på Mina Sidor och berätta vad du tycker! Logga in här 
Skellefteå kraft Kundservice

Kommentarer

  • Hej
    Tycker den nya sidan är bra förutom att sökning går otroligt sakta och man kan inte hoppa mellan månader som tidigar måste sitta o vänta på varje sökning inge bra
  • Hej Jan.

    Tack för din fråga.

    Vi tackar ödmjukast för dina synpunkter. Vi har inte märkt av att sökningen tar lång tid, men det är jättebra att vi får veta att det gör det så vi har möjlighet att göra förbättringar. Dina synpunkter är viktiga för oss.

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej. Jag är ganska ny här och jag undrar när jag skall kunna se min produktion här inne.
  • Hej Johan,

    tack för din fråga.

    Om du är mikroproducent så ser du ditt producerade överskott på Mina sidor när ditt nätbolag skickat in mätvärden till oss.

    Vill du att vi undersöker detta närmare så är du välkommen att ringa oss på telefon 0910-772550 eller mejla till kundservice@skekraft.se istället. Detta på grund av att det här är en offentlig sida och vi behöver be dig om ditt kundnummer eller personnummer för att kunna hjälpa dig på bästa sätt.

    Med vänliga hälsningar,
  • Hejsan
    Vi har investerat i solceller och undrar vad ni betalar för överproducerad el?

    Mvh Tomas
  • Hej Tomas,

    Vad roligt att ni har investerat i solceller!

    Villkoren för att teckna ett avtal för din produktion med oss är följande:

    - Din produktionsanläggning får högst ha en huvudsäkring på 63 A

    - Förbrukningen av el måste vara större än producerad el under ett år.

    - Du behöver vara eller bli elhandelskund hos Skellefteå Kraft

    - Du producerar förnybar el

    - Dina uttag och din inmatning av el gör du via samma huvudsäkring och elmätare

    Avtalet gäller i 60 månader med 1 månads ömsesidig uppsägningstid, ingen bindningstid.

    Ersättning om du är momsregistrerad:

    Vi betalar ut timspotpris + 2,5 öre/kWh inklusive moms under 60 månader (5 år).

    Ersättning om du inte är momsregistrerad:

    Vi betalar ut timspotpris +2 öre/kWh exklusive moms under 60 månader (5 år).

    Efter 5 år upphör den extra ersättningen.

    Du är varmt välkommen att kontakta oss för att teckna om avtalet till de ersättningsnivåer som råder då.

    Du får i det fallet du inte är momsregistrerad ansöka om momsutbetalning hos skattemyndigheten om detta är intressant för dig.

    För mer information om hur du går tillväga med detta behöver du kontakta skattemyndigheten.

    Du är varmt välkommen att ta kontakt med vår kundservice om du har fler frågor kring detta.

    Med vänliga hälsningar,
  • Jag funderar på solceller.
    Hur fungerar kostnadsbilden över ett år.
    Min produktion av el blir ju förstås koncentrerad till den ljusa delen av året och min konsumtion är koncentrerad till den mörka delen.
    Prisbilden på el förändras ju också över året, rörligt avtal: Dyrt på vintern, billigt på sommaren. Hur skulle ett gissat scenario kunna se ut för mig som har en årsförbrukning på 14 000 kwh och en uppskattad produktion av solcellsel på 10500 kwh?
    Eller ska jag tänka att jag när jag producerar el tecknar ett avtal om fast pris hela året om? Och finns det då någon form av koppling mellan det elpris jag betalar för och det elpris jag säljer för?
    Kanske för diffusa eller konstiga frågor, men jag är ny i det här...
  • Hej Mikael,
    Tack för din fråga!

    För att besvara dina frågor och funderingar så rekommenderar jag att du ringer vår kundservice på 0910-772550 alternativt vänder dig till vår chatt som du hittar på https://www.skekraft.se/.
    Vi ser framemot att du återkommer.

    Med vänliga hälsningar,
    Anton Kundrådgivare
  • Hej.
    Kan man se sitt saldo i kronor avseende mikroproduktion?
    Mvh Fredrik
    Fredrik Hansson
  • Hej Fredrik, 

    Tack för din fråga.

    Du kan endast se innestående saldo i kronor om en faktura har skapats för perioden, annars är det endast mätvärden vi kan se.

    Vi skulle vänligen behöva be dig att istället kontakta oss på något av nedanstående sätt för att vi ska kunna hjälpa dig vidare.

    Chatta med oss: www.skekraft.se.
    Mejla till kundservice@skekraft.se.
    Ringa oss på 0910-772550.

    Detta är på grund av att vi kommer behöva be dig om ditt personnummer eller kundnummer och detta är en offentlig sida.

    Med vänliga hälsningar,
    Jessica Kundrådgivare
  • Hej jag förstår inte alla tabeller. Det jag är intresserad av är hur mycket har min anläggning producerat sedan sep 21 till nu- Vad har det givit mig i kronor. Hur mycket har jag använt av min produktion själv och om jag sålt vad har det givit mig i kronor.
    Elisabeth
  • Hej jag förstår inte alla tabeller. Det jag är intresserad av är hur mycket har min anläggning producerat sedan sep 21 till nu- Vad har det givit mig i kronor. Hur mycket har jag använt av min produktion själv och om jag sålt vad har det givit mig i kronor.

    Elisabeth
  • Hej Elisabeth,

    Tack för din fråga.

    Vi skulle vänligen behöva be dig att istället kontakta oss på något av nedanstående sätt för att vi ska kunna hjälpa dig vidare.

    Chatta med oss: www.skekraft.se.
    Mejla till kundservice@skekraft.se.
    Ringa oss på 0910-772550.

    Detta är på grund av att vi kommer behöva be dig om ditt personnummer eller kundnummer och detta är en offentlig sida.

    Med vänliga hälsningar,
    Jessica Kundrådgivare
  • Jag har ringt er men inte fått kontakt. Vänligen kontakta mig
    Med vänlig hälsning,
    Elisabeth


    Elisabeth
  • Hej Elisabeth,

    Tack för din fråga.

    Vill du komma i kontakt med oss per telefon behöver du själv ringa vår kundservice på 0910-77 25 50.
    Varmt välkommen att kontakta oss.

    Med vänliga hälsningar,
    Jessica Kundrådgivare
  • Hej

    Jag har återigen kontaktat er på telefon som ni ville pga PUL , men får återigen svar att ni inte tar emot fler samtal..
    Mitt tips idag liksom igår är att ni ringer mig,
    mvh
    Elisabeth
    Elisabeth
  • Hej Elisabeth,

    Tack för din fråga.

    Vill du komma i kontakt med oss per telefon behöver du själv ringa vår kundservice på 0910-77 25 50.
    Varmt välkommen att kontakta oss.

    Med vänliga hälsningar,
    Sebastian Kundrådgivare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.