Nej, det startar inte direkt från ena dagen till den andra.
Om du tecknar tjänsten timme för timme behöver vi alltid skicka en förfrågan till ditt nätbolag om timdebitering är möjlig eller ej. De har då tre månader på sig att besvara denna förfrågan och byta ut din elmätare vid eventuellt behov.
Därefter kommer vi att fakturera dig för din förbrukning timme för timme.
Du kan antingen teckna tillvalet själv på Mina sidor eller i vår app, alternativt kontakta oss via chatt eller telefon så hjälper vi till.
Har du pågående rabatter i ditt rörliga avtal ber vi dig att chatta eller ringa oss så hjälper vi till
Om du vill teckna tillvalet via Mina sidor eller vår app tecknar du först om det rörliga avtalet. I "steg två" av omteckningen får du sedan välja om du vill ha timme för timme-tillval i det rörliga avtalet.
Oavsett hur du tecknar tillvalet så behöver vi ändå alltid kontakta ditt nätbolag för att säkerställa att din elmätare klarar timavläsningar. De har då tre månader på sig att besvara oss.
När vi får svar från nätbolaget om vilket datum timdebitering kan starta skickar vi en bekräftelse om detta till dig.
tack för din fråga.
Nej, det startar inte direkt från ena dagen till den andra.
Om du tecknar tjänsten timme för timme behöver vi alltid skicka en förfrågan till ditt nätbolag om timdebitering är möjlig eller ej. De har då tre månader på sig att besvara denna förfrågan och byta ut din elmätare vid eventuellt behov.
Därefter kommer vi att fakturera dig för din förbrukning timme för timme.
Med vänliga hälsningar,
tack för din fråga.
Du kan antingen teckna tillvalet själv på Mina sidor eller i vår app, alternativt kontakta oss via chatt eller telefon så hjälper vi till.
Har du pågående rabatter i ditt rörliga avtal ber vi dig att chatta eller ringa oss så hjälper vi till
Om du vill teckna tillvalet via Mina sidor eller vår app tecknar du först om det rörliga avtalet.
I "steg två" av omteckningen får du sedan välja om du vill ha timme för timme-tillval i det rörliga avtalet.
Oavsett hur du tecknar tillvalet så behöver vi ändå alltid kontakta ditt nätbolag för att säkerställa att din elmätare klarar timavläsningar. De har då tre månader på sig att besvara oss.
När vi får svar från nätbolaget om vilket datum timdebitering kan starta skickar vi en bekräftelse om detta till dig.
Återkom gärna om du har fler funderingar.
Med vänliga hälsningar,